dimecres, 12 de novembre del 2014

HIPATIA

I allí en un racó del taller de l'artista, la garlopa, dissenyada per a perfilar, raspall, gúbies, serres ,llimes i raspes,tot per tal d'arribar a la idea preconcebuda sense cap altre model que no siga la imatge que te visualitzada, la intertextualitat aplicada a la talla, ahí esta la verdadera experiència i mestria. Te com a models altres models que han anant traspuant-li una idea certament evolucionada del tors nu d'una dona de la mediterrània, i va perfilant i donat forma a la idea, materialitzant-la.

i pensar que al començament no eixia res, em deia mirant amb nostàlgia al passat.


El seu mestre li deia que era menester tindre paciència i ell la tenia, per que ja havia experimentat el plaer que suposa materialitzar la idea,transvasant-la al mon real, per a l'esbarjo dels profans, en eixe proces per qual se li dona gravetat a la idea, fent-la nàixer, simultaniejant el pensament amb l'acció fructífera, sense cap errada.

Recorbada al seu mestre, precís en el seus colps mestres amb la mall, la borumballa que quedava no era altra que la que sobrava i no se'n solia anar ni un mili-metre, i pensava en ell sovint, perquè el recordava no sols com un mestre, sino com un home cepat, altruista, artista per natura, creador, i tot i que era conscient que l'havia superat en finor, sempre es referia a ell com a mestre.

Sempre que podia anava a veure'l. Mon tio era tallista, i de vegades feia en mi el que feia en la fusta, perquè em llevava tot el que em sobrava i per això jo m'alleujava de pensaments banals i cíclics.

Aquell home parlava amb la matèria abans i mentre l'esculpia, no se molt be que es deien, sols se que sovint es produïa un silencie que te a veure amb una desconnexió de la insuportable banalitat del esser humà, tot seguit venia una mirada penetrant. També se que l'acaronava i deixava caure suaument el seu palmell sobre la nova forma, i que de tant en tant es parava per a pensar no se que. El tors nu d'aquella dona revinguda de la Grècia mes erudita cobrava vida, a mi se m'entoixava que era la mateixa Hipatia, revinguda per a ficar enteniment en el present. Les vetes espiraliformes del la fusta de anouer eren la nova pell, quedava encara per definir l'esquena i mes tard els cabells solts d'una dona jove, i la revinguda pareixia adonar-se'n d'aquell esdeveniment extraordinari. 

I em deia, que si, que sols feia falta pensar en que aquella dona era erudita, per a que la matèria responguera de forma instintiva, ,reflectant en el seus ulls d'anouer la brillantor del que es curiós.

6 comentaris:

  1. Fernando. T'escric estos dies. Continua perquè escrius molt bé...m'encanta el to! Me n'alegre d'haver provocat tot açò en vosaltres! Prompte faré un altre taller. Anau dient si voleu a juntaments i m'hi presentaré! hahaha

    La profe!

    ResponElimina
  2. no hi pot haver millor mestra de l'art de l'escriptura

    ResponElimina
  3. Faig el curs una altra vegada. A juny! Una abraçada!

    ResponElimina