I
allí en un racó del taller de l'artista, la garlopa, dissenyada per
a perfilar, raspall, gúbies, serres ,llimes i raspes,tot per tal
d'arribar a la idea preconcebuda sense cap altre model que no siga la
imatge que te visualitzada, la intertextualitat aplicada a la talla,
ahí esta la verdadera experiència i mestria. Te com a models altres
models que han anant traspuant-li una idea certament evolucionada del
tors nu d'una dona de la mediterrània, i va perfilant i donat forma
a la idea, materialitzant-la.
i
pensar que al començament no eixia res, em deia mirant amb
nostàlgia al passat.
El
seu mestre li deia que era menester tindre paciència i ell la tenia,
per que ja havia experimentat el plaer que suposa materialitzar la
idea,transvasant-la al mon real, per a l'esbarjo dels profans, en
eixe proces per qual se li dona gravetat a la idea, fent-la nàixer,
simultaniejant el pensament amb l'acció fructífera, sense cap
errada.
Recorbada
al seu mestre, precís en el seus colps mestres amb la mall, la
borumballa que quedava no era altra que la que sobrava i no se'n
solia anar ni un mili-metre, i pensava en ell sovint, perquè el
recordava no sols com un mestre, sino com un home cepat, altruista,
artista per natura, creador, i tot i que era conscient que l'havia
superat en finor, sempre es referia a ell com a mestre.
Sempre
que podia anava a veure'l. Mon tio era tallista, i de vegades feia en
mi el que feia en la fusta, perquè em llevava tot el que em sobrava
i per això jo m'alleujava de pensaments banals i cíclics.
Aquell
home parlava amb la matèria abans i mentre l'esculpia, no se molt be
que es deien, sols se que sovint es produïa un silencie que te a
veure amb una desconnexió de la insuportable banalitat del esser
humà, tot seguit venia una mirada penetrant. També se que
l'acaronava i deixava caure suaument el seu palmell sobre la nova
forma, i que de tant en tant es parava per a pensar no se que. El
tors nu d'aquella dona revinguda de la Grècia mes erudita cobrava
vida, a mi se m'entoixava que era la mateixa Hipatia, revinguda per a
ficar enteniment en el present. Les vetes espiraliformes del la fusta
de anouer eren la nova pell, quedava encara per definir l'esquena i
mes tard els cabells solts d'una dona jove, i la revinguda pareixia
adonar-se'n d'aquell esdeveniment extraordinari.
Fernando. T'escric estos dies. Continua perquè escrius molt bé...m'encanta el to! Me n'alegre d'haver provocat tot açò en vosaltres! Prompte faré un altre taller. Anau dient si voleu a juntaments i m'hi presentaré! hahaha
ResponEliminaLa profe!
Miraré les errades, te'l reenviaré i l'actualitzes. Màquina avant!
Eliminamoltes gracies isabel
Eliminamoltes gracies isabel
ResponEliminano hi pot haver millor mestra de l'art de l'escriptura
ResponEliminaFaig el curs una altra vegada. A juny! Una abraçada!
ResponElimina